Miraron equí

6 dic 2012

PREMIOS CRÍTICOS DE LES LLETRES ASTURIANES


I Premios Críticos de les Lletres Asturianes
Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana
2012

     Nos primeros meses del 2012, la xunta directiva de l’Asociación d’Escritores d’Asturies, que preside Mariano Arias, tomó’l determín de nun convocar pa les modalidaes d’asturianu los Premios de la Crítica que concediera nos nueve años anteriores. Apoyábase na falta de recursos económicos y de colaboración por parte de los escritores que se manden del asturianu. Entrambes coses han ser ciertes, ensin dulda, y l’AEA ta nel so derechu de promover y difundir como tenga a bien la obra de los escritores n’Asturies, pero l’apurada salida de Pilar Sánchez Vicente de la presidencia en 2011, con parte de los miembros de la so xunta directiva, yá facía suponer que l’interés pola llingua asturiana na Asociación nun diba crecer muncho.
     L’asturianismu cultural reaccionó ente l’afrenta promoviendo un manifiestu de quexa, pero foi la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, una asociación de carácter reivindicativu, la que decidió convocar unos Premios Críticos de les Lletres Asturianes pa esti 2012, más como respuesta al posicionamientu de l’AEA que por convencimientu propiu. D’esta manera, el pasáu vienres 30 d’avientu, na Galería Texu d’Uviéu, la Xunta organizó un actu cenciellu y guapu, presentáu por Miguel Rodríguez Monteavaro y Llucía Menéndez, pa facer la entrega de los Premios. Recayeron nos llibros La mio hermana ye una mofeta, de Berta Piñán (lliteratura infantil); De totalitarios a demócrates, de Pablo Rodríguez Alonso (ensayu) y El sol negru de Wewelsbur (novela) y La ñeve del cuquiellu (poesía), entrambos de Xabiero Cayarga. Los galardonaos recibieron una obra de l’artista Mónica Álvarez Viña y los organizadores destacaron el fechu de que los tres premiaos residan fuera d’Asturies, en Madrid, Bretaña y Alemania respectivamente.
     La Xunta pola Defensa de la Llingua insistió nel carácter transitoriu d’esta convocatoria, convencida de que nel futuru han ser los propios escritores n’asturianu y les sos editoriales los que garren el testigu. Pienso, sicasí, que paga la pena que la Xunta, organizadora avezada de conciertos musicales y exposiciones artístiques, s’ocupe tamién de la creación lliteraria con esti o con otros proyectos. Per varies razones, ente otres pola capacidá de convocar y atropar a públicos nuevos: l’otru día, acudieron miembros de los diferentes xuraos y dellos escritores (Roberto González-Quevedo, Pablo Texón, Esther Prieto, Xosé Miguel Suárez, Héctor Xil, Rafael Rodríguez Valdés...), en definitiva, la xente que suel participar nestos actos; y, xunto a ellos, destacaba un públicu heteroxeneu y numberosu, poco habitual nos actos lliterarios al usu. Nun taba de más que se llograra, a través de la Xunta, normalizar la relación ente esi asturianismu reivindicativu y la lliteratura asturiana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario